TRAKO 2015

Strona główna >> Node >> TRAKO 2015

W dniach od  23.09. 2015 do 25.09. 2015 uczniowie klasy 3KT z wychowawczynią, Beatą Olczyk oraz 7 uczniów z klasy 4KT z wychowawcą, Rafałem Krążkiem pod wodzą pani profesor Lucyny Kleszcz pojechali na wycieczkę do Gdańska.
                Głównym celem wyprawy  były Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2015, na których młodzież miała okazję zapoznać się z ciekawą ofertą  różnych wystawców oraz nowymi modelami pociągów i innych pojazdów szynowych.
              Wycieczkę rozpoczęło zwiedzanie Gdańska  - spacer po Długim Targu, obejrzenie wystawy
w  Muzeum Morskim oraz  statku Sołdek. Po południu spotkanie z morzem w Gdańsku Jelitkowie
 i spacer plażą do Sopotu.
                Następny dzień spędziliśmy w hali wystawowej  AmberExpo, gdzie odbywało się TRAKO.  I to było dla wszystkich ogromne przeżycie, ale dla uczniów przede wszystkim okazja do zapoznania się
z najnowszymi rozwiązaniami  w technice kolejowej. Wieczorem spotkaliśmy się przy grillu
i uczciliśmy urodziny jednego z kolegów.

W piątek, 25 września pojechaliśmy do Gdyni, gdzie zwiedziliśmy okręt wojenny ORP Błyskawicę oraz Akwarium Gdyńskie. Spacer po nabrzeżu, piękne jachty z Darem Młodzieży i Darem Pomorza oraz możliwość kolejnego kontaktu z morzem dla wielu z nas okazały się źródłem niezapomnianych przeżyć. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy w sobotę rano do Sosnowca.